Managementul calității este un set de politici la care se referă aproape toate companiile existente, deoarece acestea determină cât de mult își respectă o companie clienții, oferindu-le produse și servicii care sunt verificate din perspectiva calității. Astăzi ne propunem să discutăm cu dumneavoastră despre certificare ISO 9001 și să aflăm mai multe detalii și avantajele acestuia pentru companii.
Liderii de afaceri se pot întreba dacă merită prețul și tot efortul de a obține ISO 9001 și alte certificări ISO. Pe baza a zeci de studii, nu există nicio îndoială că nu merită tot efortul. Strict vorbind, o companie certificată ISO 9001 o consideră o investiție bună, chiar și o investiție foarte bună. Studiile de acreditare ISO 9001 arată că acestea au avantaje clare în operațiuni, satisfacția clienților și implicarea angajaților.
Prin urmare, beneficiile și avantajele specifice ale obținerii unui certificat ISO 9001 pot fi enumerate după cum urmează:
● Promovarea adoptării celor mai bune practici:
certificarea ISO 9001 și alte standarde ISO permit companiilor să aplice cele
mai bune practici recunoscute la nivel internațional. Există standarde care
variază de la managementul calității la performanța de mediu, securitatea
informațiilor, siguranța alimentară, managementul riscurilor și sănătatea și
siguranța.
● Productivitate crescută: Conformitatea cu standardele
necesită procese operaționale clar definite, documentate și monitorizate. De
asemenea, companiile trebuie să-și stabilească obiective și să-și măsoare
progresul. Această muncă este esențială pentru construirea unei afaceri
eficiente.
● Asigurarea satisfacției clienților - Standardele ISO
îmbunătățesc satisfacția clienților prin îmbunătățirea gestionării
reclamațiilor, controlului calității și monitorizării satisfacției clienților.
Cercetările recente au arătat că unul dintre principalele beneficii ale
certificării ISO 9001 este reducerea numărului de reclamații ale clienților.
● Venituri crescute - Certificarea ISO 9001 crește
performanța financiară Cercetările arată că trei din cinci companii certificate ISO au crescut veniturile. Evident, creșterea veniturilor lor este semnificativ
mai mare decât cea a companiilor necertificate.
● Facilitează intrarea pe noi piețe de dezvoltare -
conformitatea cu standardele permite companiilor să intre pe noi piețe. De
exemplu, poate fi eligibil pentru contracte guvernamentale care necesită
respectarea anumitor standarde sau să facă parte din lanțul de aprovizionare al
unei companii mari sau dintr-un proiect mare. Mai multe standarde sunt
recunoscute la nivel mondial, ceea ce vă poate consolida credibilitatea față de
clienții de pe piețele internaționale.
● Promovarea participării echipei - Conformitatea cu
standardele ISO poate promova implicarea și productivitatea angajaților. Aceste
companii certificate arată rezultate mai bune în ceea ce privește satisfacția
în muncă, cifra de afaceri, absenteismul, motivația angajaților și comunicarea
manager-angajat.
● Potrivit pentru afaceri de toate dimensiunile -
Certificarea ISO 9001 este benefică pentru companiile de toate dimensiunile,
chiar și pentru cele cu doar câțiva angajați. Întreprinderile mici sunt uneori
certificate pentru a îndeplini cerințele lanțului lor de aprovizionare sau
doresc să adopte cele mai bune practici.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu