joi, 6 ianuarie 2022

Motive pentru care orice firma merita sa dobandeasca un certificat ISO

Managementul calității este un set de politici la care se referă aproape toate companiile existente, deoarece acestea determină cât de mult își respectă o companie clienții, oferindu-le produse și servicii care sunt verificate din perspectiva calității. Astăzi ne propunem să discutăm cu dumneavoastră despre certificare ISO 9001 și să aflăm mai multe detalii și avantajele acestuia pentru companii.

Liderii de afaceri se pot întreba dacă merită prețul și tot efortul de a obține ISO 9001 și alte certificări ISO. Pe baza a zeci de studii, nu există nicio îndoială că nu merită tot efortul. Strict vorbind, o companie certificată ISO 9001 o consideră o investiție bună, chiar și o investiție foarte bună. Studiile de acreditare ISO 9001 arată că acestea au avantaje clare în operațiuni, satisfacția clienților și implicarea angajaților.

Prin urmare, beneficiile și avantajele specifice ale obținerii unui certificat ISO 9001 pot fi enumerate după cum urmează:


● Promovarea adoptării celor mai bune practici: certificarea ISO 9001 și alte standarde ISO permit companiilor să aplice cele mai bune practici recunoscute la nivel internațional. Există standarde care variază de la managementul calității la performanța de mediu, securitatea informațiilor, siguranța alimentară, managementul riscurilor și sănătatea și siguranța.

● Productivitate crescută: Conformitatea cu standardele necesită procese operaționale clar definite, documentate și monitorizate. De asemenea, companiile trebuie să-și stabilească obiective și să-și măsoare progresul. Această muncă este esențială pentru construirea unei afaceri eficiente.

● Asigurarea satisfacției clienților - Standardele ISO îmbunătățesc satisfacția clienților prin îmbunătățirea gestionării reclamațiilor, controlului calității și monitorizării satisfacției clienților. Cercetările recente au arătat că unul dintre principalele beneficii ale certificării ISO 9001 este reducerea numărului de reclamații ale clienților.

● Venituri crescute - Certificarea ISO 9001 crește performanța financiară Cercetările arată că trei din cinci companii certificate ISO au crescut veniturile. Evident, creșterea veniturilor lor este semnificativ mai mare decât cea a companiilor necertificate.

● Facilitează intrarea pe noi piețe de dezvoltare - conformitatea cu standardele permite companiilor să intre pe noi piețe. De exemplu, poate fi eligibil pentru contracte guvernamentale care necesită respectarea anumitor standarde sau să facă parte din lanțul de aprovizionare al unei companii mari sau dintr-un proiect mare. Mai multe standarde sunt recunoscute la nivel mondial, ceea ce vă poate consolida credibilitatea față de clienții de pe piețele internaționale.

● Promovarea participării echipei - Conformitatea cu standardele ISO poate promova implicarea și productivitatea angajaților. Aceste companii certificate arată rezultate mai bune în ceea ce privește satisfacția în muncă, cifra de afaceri, absenteismul, motivația angajaților și comunicarea manager-angajat.

● Potrivit pentru afaceri de toate dimensiunile - Certificarea ISO 9001 este benefică pentru companiile de toate dimensiunile, chiar și pentru cele cu doar câțiva angajați. Întreprinderile mici sunt uneori certificate pentru a îndeplini cerințele lanțului lor de aprovizionare sau doresc să adopte cele mai bune practici.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu